Most van az az időszak, hogy felnőtté vált a Z generációban született gyerekek egy része, akiket úgy is neveznek sok helyen, hogy digitális nemzedék. A folyamat változásokat hoz majd a társadalmi és vállalati rendszerekben, de hatással lesz a munka világára is. Jelenleg a baby boom, az X, illetve az Y generáció tagjai alkotják a munkaerőpiacot. A nemzedékek mentalitása radikálisan különbözik egymástól, amelynek egyik oka, hogy eltérő munkaerőpiaci környezetben kezdtek el dolgozni.
Forrás: Mccrindle Kutatás: Word up – az Y és Z generáció lexikonja és útmutató a velük való kommunikációhoz
A HVG hírportál ás az OTP Bank közösen rendezett állásbörzéjén kétezer diák jelent meg, és érdekes következtetéseket vontak le a Z generáció viselkedéséből, kérdéseikből. A szakemberek szerint a legtöbb felvételi folyamat a munkahelyekre már digitális úton zajlik, de még mindig nagyon sokan vannak, akik a személyes kapcsolatokat részesítik előnyben, ezáltal jobban megismerhetőek a munkahelyek és a meghirdetett pozíciók.
A fiatalok elsősorban az informatika és a pénzügyi szakmák iránt érdeklődtek, és mivel a többségük még egyetemre jár, olyan megoldásokat kerestek, amelyek mellett nem kell megszakítaniuk a tanulmányaikat. Nem a fizetés volt a fő vonzóerő egy munkahely esetén, hanem a rugalmasság és a távmunka, illetve a részmunkaidő lehetősége. Érdeklődtek a munkahelyi fejlődési lehetőségek és a pályakezdőket támogató programok iránt. Egyre többen ismerik fel, hogy az egyetemeken megszerzett tudás kevés ahhoz, hogy a diplomaosztó után tárt karokkal fogadják őket a legtöbb munkahelyen. Ehhez az kell, hogy már az egyetem mellett el tudjanak helyezkedni dolgozni, és olyan ismereteket sajátítsanak el, amit az egyetemeken nem tanítanak meg. A Z generáció számára kiemelten fontos, sőt alapkövetelmény a munkahelyi mobiltelefon és laptop biztosítása is.