Sajnos nagyon sok fejlesztő cég nincs kellően tisztában az alapvető marketing és keresőoptimalizálási szabályokkal. Elkészítenek egy modernnek nem nevezhető webáruházat, de az nem úgy teljesít, ahogy a tulajdonos azt elvárja. Ebben az esetben két út lehetséges. Az egyik az, hogy az üzemeltető bezárja, a másik az, hogy független szakemberhez fordul, aki feltárja a súlyos hibákat.
A legjobb megoldás az, ha a sikertelen webáruházak kapnak még egy esélyt. Sok esetben nem olcsók ezek a rendszerek, és nem biztos, hogy rögtön meg kell válni tőlük. Érdemes felkeresni egy szakembert, aki a webáruház elemzés után feltárja azokat a pontokat, amiken a tulajdonosnak javítania kell. Ezt megteheti úgy is, hogy rábízza a webáruház fejlesztőire, vagy az elemzőkre bízza a szakszerű javítást. Bármelyik út lehetséges, hiszen az elemzés mellé egy részletes dokumentum is jár, ami tartalmazza a legfontosabb javítanivalókat és tanácsokat a javítás elvégzéséhez.
Az elemzés ideje maximum egy hét, de a javítás akár hónapokig is eltarthat. Ez nyilván függ a webáruház méretétől és a felsorolt hibák mennyiségétől is. Aggodalomra semmi ok. Egy elemzés után fokozatosan mehet a munka, nem kell mindent egyszerre megoldani. A keresőrobotok érzékelni fogják a módosításokat, és a részeredmények is hozhatnak forgalmat a webáruházba.
A probléma akkor van, ha a tulajdonos nem foglalkozik a hibák javításával, és hagyja, hogy a befektetése elértéktelenedjen, és végül kárba vesszen. Sajnos nagyon sok ilyen eset van, éppen ezért nem mindegy, kire van bízva ez a fontos feladat. Olyan céget kel választani, aki tudja, mi kell ahhoz, hogy az elkészült webáruház sikeres legyen, és annyi profitot termeljen, amitől elégedett legyen a tulajdonos.